zondag 14 juni 2015

Tweede week op Curacao

Na een leuk weeken waar ik veel dingen heb gezien van het eiland. Mooi stranden en de Christoffelberg was het vanaf maandag ochtend weer vroeg op de bibliotheek zijn en heel de week aan de slag met groepen en mediawijsheid.

Ik begon maandag met een hele drukke klas. De kinderen waren niet et houden en nadat we dit een aantal keer hadden geprobeerd te kalmeren kwam hier toch niet erg veel verbetering in. Gelukkig hebben de leerlingen de opdrachten wel kunnen doen en ze vonden de kahoot quiz het leukste. En ik vond het niet echt vervelend dat de bus vanmorgen iets eerder kwam dan normaal.


Op dinsdagchtend had ik een stuk oudere leerlingen dan ik had verwacht. De kinderen spraken weinig nederland en de leuke docent die vertaalde steeds alles wat ik zie. De klas ging ontzettend leuk met elkaar om en ze vonden de opdrachten erg leuk om te doen en ze deden het ook erg serieus. Dat was prachtig om te zien. We hebben aan het eind van de les een leuke selfie genomen.

Op woensdagochtend zat ik te wachten maar er kwam maar geen bus.Toen bleek na en half uur dat de bus kapot was en de leerlingen wel stonden te wachten maar niet op gehaald konden worden. Ik had dus onverwachts en ochtendje vrij. We gaan kijken of deze klas aan het eind van mijn periode hier op Curacao nog kan komen. Dat zou wel leuk zijn. De klas was erg teleurgesteld.

Op donderdagochtend had ik ook wat oudere leerlingen van een school van speciaal onderwijs. Het waren er maar 15. Een hele strenge maar leuke docent was er bij. Er waren twee klassen samengevoegd. Maar de leerlingen deden heel goed mee. Ook moest mijn uitleg steeds in het papiaments vertaald worden. Het leuke was met het maken van de posters dat sommige in het papiaments gemaakt werden. Dat was weer eens wat anders. Tijdens de les heb ik ook de drama oefening gedaan om te laten ervaren hoe pest situaties er uit zien. Ik weet niet of het aankwam. Maar het was wel leuk. De kahoot quiz werd voor me vertaald in het papiaments. door de docent.
In de middag was ik bij mijn collega van het Medialab Gyseline. Ik zou haar nog wat mer vertellen over programmeren met kinderen. Ik liet haar ook de kahoot quiz zien en zij gaat deze voor mij vetalen in het papiaments. En natuurlijk het evaluatie formulier moet ook in het papiaments. Nu kunnen veel kinderen het echt niet invullen. Een leuke middag waar een abrupt einde aan kwam, omdat ik graag de rondwandeling door otrobande wilde bijwonen.

Op vrijdagochtend had ik weer 10 jarige kinderen. De juf had last van haar stem en ze had een belletje bij zich om de kinderen sil te krijgen. Ze had ook een spaans sprekende assistente voor de spaans talige kinderen in de klas. De kinderen hebben zichzelf gezocht op google. Een kindje schrok daar van en we hebben toen haar google+ foto aangepast. Het online internetmemorie deed het niet. En toen hebben we het echt internet memorie spel gespeeld. De kinderen zaten gezellig op de grond. Met het maken van de posters hadden ze in het begin wat moeite. Wat moeten we daar dan inzetten etc. Maar toen de eerste posters verschenen wisten ze wel wat ze moesten doen. We hadden op het eind nog wat tijd over. En toen heb ik nog wat google easter egss laten zien. Ze vonden de harlem shake youtube echt prachtig. Dus daar heb ik nog even een opname van gemaakt. Deze kinderen wilden wel in beeld en op dit weblog staan. De kinderen die niet op het internet wilden staan niet in beeld.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten