zondag 14 juni 2015

Lezing Biblitoheek over sociale media

Op zaterdagochtend was ik om 9 uur in de bibliotheek. Ik mocht die ochtend een lezing geven voor ouders (en grootouders) over kinderen en sociale media. Ik mocht in het "acquarium" omdat het auditorium bezet was. We hadden een mooie u vorm gemaakt. Om 10 uur waren er een stuk of 5 ouders en toen ben ik toch maar begonnen. Er druppelde toch steeds meer mensen binnen. En toe waren er om 11 uur toch 20 man. Ik had een interactieve answergarden met de vraag wat doet uw kind op het internet. De meeste ouders wisten niets in te vullen. Ik hoorde al snel ik zou dat toch eens vragen. Ik liet wat leuke filmpjes zien en er was wat leuke discussie. Vlak voor de pauze hadden we het over apps en ik kon nog de leuke app laten zien met augmented reality. Ook ouders vinden dat geweldig.

Na de pauze hadden we een kahoot quiz die ik ook met de kinderen altijd doet. Net als de kinderen hebben de ouders ook best veel moeite met de vragen als. Hoe oud moet je zijn voor facebook, hoe oud is internet, wie is de baas van internet etc.

Aan het eind van de lezing hebben we nog een selfie gemaakt met de ouders die in beeld wilden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten