vrijdag 22 mei 2015

Terugblik (I): Picozone en Animoto


Week van Picozone

In de week van 20 april hebben leerlingen in groepjes gewerkt aan het kleinste digitale tijdschrift - Picozine.
Een klas heel hard aan het werk.
Hoewel het moeilijk is hebben de leerlingen na rijp beraad toch onderwerpen gevonden om erover te schrijven. De ene groep houdt het bij één onderwerp, terwijl andere groepen de voorkeur geven aan meerdere onderwerpen.

Ik heb wel gemerkt dat soms 3 uur net te kort is voor de leerlingen om hun picozine af te maken.

Aan het eind van de drie uur hoor je toch steeds dat ze hebben genoten en jazeker... ze willen wel weer terugkomen.
Hier een paar links van picozines die gemaakt zijn tijdens de workshop.
Winxclub, superheksen en prinses
Den kura

Animoto - week

Helaas hebben er 3 groepen zich afgemeld in deze week. De 2 groepen die zijn gekomen hebben heel hard gewerkt aan hun filmpjes. Ze hebben er ook heel veel plezier in. "Cool" is een veel gebruikt woord. Hieronder een compilatie van de gemaakte video's per school.. 

leerlingen van P.L. Brionschool in actie:




compilatie van de werken van leerlingen van Franciscus College:


En zoals de juffrouw van St. Franciscus College heeft verwoord in een e-mail:
"Ik zal mijn best doen om met animoto door te gaan.
Het is voor mij ook iets nieuws dus ik moet het weer even herhalen .
De workshop was zeer leerzaam. Ik heb niet alleen genoten maar ook veel geleerd. 
Je kan hier zien hoeveel talenten kinderen hebben!!!"

Terwijl een andere leerkracht heeft aangegeven behoefte te hebben aan soortgelijke workshops...

Niet alleen werken, ook genieten...

Enne ik werk niet alleen maar.
Ik geniet ook nog van het eiland. Nog één weekje... 

Baya Beach

Karakter

Zuleika Enjoying Life





Geen opmerkingen:

Een reactie posten