zaterdag 30 mei 2015

De laatste dag... mooie afsluiting, prachtige presentaties

De laatste 2 dagen...

Vandaag mijn laatste workshopdag in het medialab. Net zoals in de voorafgaande dagen hebben ook deze leerlingen heel hard gewerkt en hebben ze hun certificaten dubbel en dwars verdiend. Vandaag hebben de leerlingen posters gemaakt die te maken hebben met hun hobbies. Alle presentaties zijn heel erg mooi geworden. Iedereen wil hun werk presenteren, maar helaas... de tijd werkt niet mee... Die is veel te snel om gegaan.

Niet alleen vandaag hebben de leerlingen heel goed hun best gedaan. Dat gebeurt elke dag weer. Hoe klein of hoe groot ze ook zijn... Soms moet je gewoon zeggen dat het echt tijd is... want sommige kinderen willen niet weg...
wij zijn al bijna klaar met onze poster - leerlingen van groep 4...
Deze jongens van groep 4 hebben hun poster klaar weliswaar zonder videobeelden. Dat gaat net boven hun pet uit. Maar zonder video hebben ze een bijzonder mooie poster opgeleverd.
ik ben nog niet klaar... dit nog afmaken... :-) - leerling van groep 4..











Deze leerling gaat tot het uiterste. En zijn poster wordt steeds beter en beter. Hij is niet snel tevreden. Een perfectionist dus.
Mag ik wel...

Jammer dat hun producten niet uitgeprint kunnen worden. 
De printer in het medialab heeft de laatste weken niet gewerkt. Is steeds offline was de melding... Althans
Zeer teleurgestelde leerlingen die terug gaan naar school.





Al met al kijk ik met veel voldoening terug naar de afgelopen 7 weken die ik heb doorgebracht op Curacao en dat ik met de workshops toch veel leerlingen heb kunnen bereiken...

Zie de video waar de toppers aan het werk zijn!!! :-)


Hieronder schrijft een juf wat ze van de workshops in het Medialab vindt:

Mijn bevindingen in de Media Lab…

Nou voor mij en mijn leerlingen is de Media-lab een echte LEERSCHOOL!!!
Elke keer wanneer wij hierin komen leren wij ontzettend veel! We komen zelfs tijd te kort...
De eerste keer had een ouder onze groep ingeschreven voor een digitaal prentenboek,
vervolgens heb ik mijn groep ingeschreven voor het digitale tijdschrift. Deze lessen zijn super educatief en interessant! Vandaag zijn we hier weer voor een digitale poster. Ik kijk er echt naar uit voor de workshop van Media wijsheid. Ik zag op het certificaat in de Medialab dat er nog meer workshops worden verzorgd. Een gedeelte daarvan heb ik gemist. Mijn vraag is of deze herhaald worden. De workshoptrainer heeft ook veel geduld om je alles te leren! En dit is heel erg fijn. Je leert het stap voor stap! Deze workshops zijn een echte aanrader!!!


Jessy Silberie-Leonora(leerkracht ASFO, groep 5)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten