zaterdag 30 mei 2015

Tweede week op Sint Maarten

Na een leuk weekend die begon met een rondje rond het eiland op zaterdag. Ik ben toen gaan ontbijten in frankrijk. En daarna nog noordelijker. En uiteindelijk bij het vlinderpark heb ik een leuke rondleiding gehad. Wat een bijzondere vlinders. Er werd een enorme mot op mijn hoofd gezet. Wat bijzonder was dat. En op zondag heb ik lekker een strand opgezocht. En daar lekker gesnorkeld en wat relaxed gedaan. In de avond werd ik meegenomen naar het theater voor een moderne dans voorstelling. Dat was heel bijzonder. Met licht effecten en mooie dans en muziek. Maar op maandag mocht ik weer aan de slag. Deze week stond er programmeren op het programma.

Dus ik begon op maandag ochtend met het programmeren zonder de computer. Maar de leerlingen begrepen er niets van. Toen bleek het dat deze wat oudere leerlingen allemaal nog geen engels spreken. Ze zijn allemaal net aangekomen op Sint Maarten en spreken vooral spaans. Dus al snel zijn we maar online
gaan programmeren. Daar kon ik de taal op spaans zetten. Iedereen blij. De docent die achter in de klas zat, zat vooral te facebooken, de krant te lezen en te bellen. Ach zo kan het ook. In de middag had ik maar weinig kinderen.

In de avond was ik druk met het voorbereiden van de ouderavonden van deze week. Maar toen ik op dinsdag mijn mail opende, bleek dat de avond niet door ging. Dus ik had dinsdag avond lekker vrij.

Overdag had ik weer groepen om te leren programmeren. De leerlingen vinden het unplugged programmeren erg leuk. Eén groepje had verzonnen dat je danspasjes opschrijven ook programmeren is.. Op woensdagochtend had ik weer leerlingen en in de middag had ik docenten.
Deze keer mocht ik met ze aan de slag en heb ik 10 tools laten zien die ze kunnen gebruiken in de klas. Ik heb daarvoor een symbaloo gemaakt. Die kun je hier vinden. Ze vonden het erg leuk om te doen. Vooral de kahoot quiz vonden ze geweldig.

Toen was het toch echt tijd om afscheid te nemen van Francia. Mijn steun en toeverlaat hier in de bibliotheek op Sint Maarten.

Op donderdag en vrijdag heb ik weer workshops verzorgd voor het DigiKidz project. Dus met leerlingen geprogrammeerd en op donderdag middag had ik docenten voor een workshop programmeren. Die avond had ik de ouderavond en gelukkig waren er zon 20 ouders. We hebben er een leuke avond van gemaakt. Ook weer de kahoot quiz gedaan. Jeetje wat werden ze fanatiek.

En toen was het tijd om te vertrekken naar Curacao. Waar ik verder ga met mijn werk. En waar ik een maand ga les geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten