donderdag 7 mei 2015

Tijd vliegt...

Op 8 april ben ik (Anna) geland op Curaçao. Na 17 maanden sinds mijn vertrek uit Curaçao in september 2013 zie ik weer de voor mij bekende omgeving. Ik heb er per slot van rekening 17 jaar gewoond op het eiland.
En nu ben ik er weer voor ca. 7 weken. Sygline Scheper heeft me gevraagd of ik er geen zin had om, na een break Molukken, Indonesië, op Curacao workshops te geven in het Medialab in de Biblioteka Nashional Korsou. En nu ben ik dus hier. Na een gesprek met Saskia Luckmann-Meijer is afgesproken dat ik in de periode van april - mei 2015 in het Medialab workshops ga verzorgen.
Op 13 april ben ik begonnen met  "maken van een digitale schoolkrant". Hoewel het altijd moeilijk is voor de leerlingen om  een onderwerp te kiezen, laat staan een stuk te schrijven merk ik toch dat ze er heel veel plezier aan beleven. Een veel gemaakte opmerking is: "Ai no juffrouw, is het nu alweer tijd? Klik hier en zie wat de leerlingen van de P.L. Brionschool heeft gemaakt.
Zie ze hard aan het werk


Leerlingen van Van Houtenschool
Ik heb heel veel plezier gehad de eerste week en ik verwacht niet anders van de weken die volgens.
Wat ik jammer vind is dat op de middag bestemd voor leerkrachten er slechts 1 is op komen dagen en Sygline. Een gemiste kans...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten