zondag 9 augustus 2015

Evaluatie overleg

In mijn vakantie had ik nog een gezellig overleg met Saskia en Sygline over mijn project hier op de Antillen. We hebben het gehad over mijn up's en down's en natuurlijk ook over hoe nu verder met het medialab. We hebben lekker open kunnen praten en plannen kunnen maken. Ik heb het gevoel dat ik nog wel eens terug kom naar de Antillen. Hoe en in wat voor vorm dat zien we nog wel. Ik heb een fantatische tijd gehad. Heel veel geleerd en hopelijk ook andere heel veel geleerd.

Op mijn 4pip weblog heb ik ook al een evaluatie geschreven. Hieronder een opsomming van wat me is opgevallen.


  • Mijn Nederlands niet altijd goed aansloot bij het Papiaments van de kinderen. 
  • Een afspraak met iemand hebben, niet altijd zorgt dat die persoon er ook is. 
  • Bonaire prachtige onderwater natuur heeft. 
  • Als je niet zelf op pad gaat, je nergens komt. 
  • Dat ik een echte fan van Netflix ben geworden (vroeg donker en alleen in een studio).
  • Ik in 4 verschillende huur auto’s heb gereden. 
  • Ik in 6 verschillende studio’s heb gezeten. 
  • Ik ruim 3300 km met de auto heb gereden. 
  • Ik heb ruim 15.000 km gevlogen. 
  • Ik nu 10 extra’s stempels in mijn paspoort heb.
  • Als je je portemonnee kwijt ben, deze ook onder de passagiers stoel kan liggen. 
  • Ze in Anguilla links rijden. 
  • Dat ik met dollars, euro’s, Antilliaanse guldens en ponden heb moeten betalen. 
  • Ik wel 3 maal gewoon een Albert Heijn tegen ben gekomen. 
  • Ik in Curaçao voor 8 uur weer “thuis” moest zijn, anders moest ik over het hek klimmen. 
  • Ik wel 47 workshops voor kinderen/jongeren heb gegeven. 
  • En ook 3 lezingen over Mediawijsheid. 
  • En zelfs nog 7 docenten trainingen over programmeren en tools heb gegeven. 
  • Ik 2 maal in de lokale krant heb gestaan.
  •  Ik 2 maal heb gedoken. 
  • 5 keer een tripje met een boot heb gehad. 
  • Ik twee maal in een fokker 100 heb gezeten. 
  • Ik op Bonaire een huis met zwembad had en op Curaçao kakkerlakken. 
  • Dat bibliotheek medewerkers op Sint Maarten steeds bij mijn workshops zaten en ze dus nu de workshops zelf ook geven. 
  • Ik in de bibliotheek in Curaçao wel heel veel herrie maakten. 
  • We in Curaçao een aantal maal geen internet hadden tijdens mijn lessen. 
  • Op Sint Maarten tijdens mijn workshop de stroom uitviel. 
  • Ik in het vlinderpark op Sint Maarten een mot op mijn hoofd gezet kreeg. 
  • We op de top van de Christoffelberg zijn geweest. 
  • Als je alleen reist mensen snel een gesprekje met je beginnen.
  • Ik zeer kleurrijke figuren ben tegen gekomen. 
  • Dat ze in het jongeren centrum op Bonaire met 30C gewoon zuurkool met worst serveren. 
  • Ze op Sint Maarten ook aan de slag gaan met de maker movement. 
  • Ik steeds weer onder de indruk was van de Iguana ’s. 
  • Ik op Bonaire schildpadden heb gezien en bijna kon aanraken. 
  • Op weg naar klein Curacao er dolfijnen naast de boot kwamen zwemmen. 
  • Kinderen hier ook veel op hun smartphone (facebook, whatsapp) zitten. 
  • Zo’n 80% een tablet thuis heeft. 
  • En ze ook liever games spelen dan games maken. 
  • De kinderen en ouders nog niet zo mediawijs zijn als in Nederland. 
  • Je veel bekijks heb, als je allemaal witte kleding aan hebt na een familie fotoshoot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten